.post img {max-width:80% !important}

poniedziałek, 17 września 2012

Bratysława

Uwielbiam podróże - i te małe, i te duże ;) Ostatnio na nowo odkryłam zdjęcia z kilkudniowego wypadu do Bratysławy na początku lutego br. i chciałam się z nimi podzielić :)


W Bratysławie byłam w ramach programu Empowering European Citzens organizowanym przez Britisch Council, więc w sumie za free ;)


Jak na razie Bratysława jest moim ulubionym miastem!! Starówka jest cudowna: położona nad Dunajem, niedaleko jest Zamek Królewski, wszystkie zabytki są w jednym miejscu, a uliczki i ślicznie odrestaurowane budynki tworzą niepowtarzalny klimat. Dopiero wokół Starego Miasta rozciągają się "zwykłe" zabudowania.

zdjęcie z wikipedia.pl
Stary plan Bratysławy, gdzie I to Stare Miasto, a IV Zamek Bratysławski


Bratysława jest położona na terenie górzystym, więc możemy podziwiać prześliczne panoramy miasta - najładniejsze są ze Slavinu oraz Wzgórza Zamkowego.




 Jedna z uliczek na Starym Mieście - w tle Brama Michalska


 Kanalarz - jedna z rzeźb w mieście


 Słowacki Teatr Narodowy


 Promenada nad Dunajem - w tle UFO, w którym mieści się restauracja



 Wzgórze Zamkowe - panorama na Stare Miasto


 Zamek Bratysławski


 Wzgórze Zamkowe - widok na Dunaj i miasto



 Hlavné námestie – główny plac Bratysławy, pełniący jednocześnie funkcję rynku


 Fontanna na placu Hodžy i Pałac Prezydencki


 Slavin – pomnik żołnierzy radzieckich i cmentarz wojenny


 Slavin - widok na Zamek Bratysławski



Mam nadzieję, że ta krótka wycieczka po zakątkach Bratysławy bardzo Wam się spodobała i nie będziecie złe jeśli będę wstawiała więcej postów podróżniczych ;)


4 komentarze:

  1. Ja wlasnie tez wybieram sie na kilka dni do Bratyslawy, mam nadzieje ze bedzie co ogladac ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przejechałabym się... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niesamowite widoki! aż chce się pojechać i zwiedzać zwiedzać zwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne zdjęcia :) nigdy tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...