.post img {max-width:80% !important}

sobota, 13 października 2012

Tydzień kokosowy


Olej kokosowy - olej roślinny otrzymywany poprzez tłoczenie i rozgrzanie kopry - twardego miąższu orzechów palmy kokosowej. W postaci płynnej jest lekko żółty. W temperaturze poniżej 25 °C przybiera wygląd przypominający ścięty, biały tłuszcz (stąd nazwany także masłem kokosowym). [http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_kokosowy]



A na helfy.pl piszą tak:
Olej kokosowy jest opisywany jako "najzdrowszy olej na ziemi". Oprócz kulinarnego zastosowania przynosi wszechstronne korzyści pielęgnacyjne.


Idealny do smażenia orientalnych potraw,gotowania, pieczenia ciast i robienia deserów. Nadaje się również do smarowania pieczywa.
Świetnie się wchłania w potrawy. Nie ma wpływu na smak przyrządzanej potrawy.

Olej kokosowy znalazł również zastosowanie jako środek pielęgnacyjny i kosmetyczny oraz do masaży.
Można stosować jako balsam do ciała. Jest idealny do cery suchej i łuszczącej się, swędzącej. Najlepsze rezultaty można uzyskać wcierając olej w jeszcze wilgotna skórę,tuż po kąpieli. Łagodzi objawy związane z łuszczycą, zapaleniem skóry i egzemą.Używany do masażu wspomaga naturalną, równowagę skóry. Zmiękcza skórę zapobiegając jej przesuszeniu oraz łuszczeniu się. Zapobiega zmarszczkom, obwisłej skórze oraz plamkom na ciele. Sprzyja zdrowemu i promiennemu wyglądowi skóry. Dostarcza ochrony przed szkodliwymi skutkami ultrafioletowego promieniowania słonecznego.Masaż z użyciem oleju kokosowego jest niezapomnianym przeżyciem. Olej kokosowy do Masażu stosowany jest na całym świecie przynosi relaks i znacznie poprawia stan skóry.Polecany jest zwłaszcza do bardzo suchej i pękającej skóry, przeznaczony również dla skóry dojrzałej, uszkodzonej przez słońce, a także przy neurodermitis. Olej kokosowy ma działanie "chłodzące" i uspokajające.

W przypadku bardzo delikatnej i przesuszonej cery olej jest używany jako preparat do demakijażu oczu i twarzy.
Olej można również delikatnie wcierać w skórę twarzy w celu lepszego nawilżenia i nadania jej blasku.

Olej kokosowy nakładany na włosy doskonale je pielęgnuje, zapewnia ich odbudowę i ochronę oraz usuwa łupież. Jest idealny dla osób, które mają suche, zniszczone włosy, ze skłonnością do rozdwojonych końcówek. Aby odżywić włosy olejem należy go wmasować na mokre włosy, nałożyć na nie foliowy czepek i owinąć głowę ręcznikiem. W zależności od zapotrzebowań pozostawić olej na włosach na godzinę lub całą noc, a następnie dokładnie umyć włosy. Olej można również wymieszać z porcją Amli i stosować jako maskę do włosów. Świetnie się sprawdza w połączeniu z olejkiem bawełnianym - odżywia włosy, sprawia, że stają się wyjątkowo jedwabiste i miękkie.Olej można używać również bez spłukiwania. Należy jednak uważać z dozowaną ilością, aby nie obciążyć i nie przetłuścić włosów. Odrobina oleju, roztartego palcami i nałożonego na końcówki włosów jest doskonałą pielęgnacją.

Właściwości:
- antybakteryjny
- antywirusowy
- antyseptyczny, wspomaga gojenie ran
- reguluje przemianę materii
- nie przyczynia się do budowy tkanki tłuszczowej
- wzmacnia mięsień sercowy
- nie obciąża trzustki
- łagodzi dolegliwości cukrzycowe
- odżywia skórę
- pomocny w egzemach
- spowalnia starzenie się skóry i powstawanie zmarszczek
- wzmacnia włosy
- likwiduje łupież
- nie zawiera cholesterolu
- dobry dla diabetyków


Ale teraz o całej akcji:
Jestem szczęśliwą posiadaczką calutkiego słoika tego cudownego specyfiku jakim jest olej kokosowy, mam dokładnie ten sam produkt co na zdjęciu powyżej.
Niestety data ważności kończy się w listopadzie, a słoiczek prawie, że nie ruszony - no bo ile potrzeba olejku na końcówki ;)

Tak więc rozpoczynam przymusowy projekt denko i w tym tygodniu postaram się wykorzystać olejek na przeróżne sposoby.

Pomoże mi w tym lista od Niki, która wymieniła 76 sposób na wykorzystanie oleju kokosowego :)

Ja pewnie ich wszystkich nie przetestuję, bo trochę szkoda mi olejku, np. na czyszczenie butów ;)


Dziś miałam okazję przetestować olej w kuchni: smażąc pyszne, puchate pancakes'y.
Olej w tej roli sprawdził się świetnie, dobrze się na nim smażyło, szybko się nagrzewał i nie pryskał. Myślałam, że będzie czuć troszkę kokos na placuszkach, ale obeszłam się tylko smakiem :(
I do takiego zastosowania olej jest mało wydajny, więc na dłuższą metę nie polecam.



A może Wy macie jakieś fajne zastosowania dla tego olejku??



10 komentarzy:

  1. Ja stosuję go jako dodatek do peelingu do ust i na włosy raz w tygodniu od połowy długości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam taki wielki słój, idealny po opalaniu, a teraz już o konsystencji stałej...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie testowałam, ani w kosmetyce, ani w kuchni, ale notka jest tak zachęcająca, że chyba go kupię:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również nie słyszałam i nie używałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja uwielbiam olejek kokosowy w pielęgnacji włosów :) zawsze go mam pod ręka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. po katarze, lekko smaruje nos olejem i bardzo fajnie nawilża, ale też nie stosuję za często, bo w tym wypadku wysusza ;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. dzisiaj użyłam Vatiki, też ma olej kokosowy w składzie :) przyłączam się do kokosowego tygodnia :P

    OdpowiedzUsuń
  8. miałąm taki sam i moje włosy go nie lubiły, ale do OCM czy jako balsam był rewelacyjny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...